Praca w korporacji – co warto wiedzieć?

Praca w korporacji - co warto wiedzieć?

Duże miasta przyciągają do siebie młodych ludzi. Elitarne uniwersytety oraz możliwość zdobycia dobrego zatrudnienia w kraju sprawiają, że coraz więcej ludzi decyduje się na przeprowadzkę do większego miasta.

To również tam istnieje możliwość pracy w korporacji. Eleganckie ubrania, nowoczesne biura oraz tony dokumentów to obszar, w którym porusza się obecnie coraz więcej ludzi. Praca ta, jak każda inna, ma swoje wady i zalety. O czym warto wiedzieć, zanim podejmiemy się pracy w korporacji?

(Nie)normowany czas pracy

Wiele osób pracujących w korporacji bardzo narzeka na nienormowany czas pracy. Mimo, że umowa o pracę stanowi inaczej często wyjście z biura o godzinie 16 graniczy z cudem. Główną cechą dużych firm jest bowiem niezliczona ilość zleceń, którą pracownicy muszą wykonać w bardzo krótkim czasie. Właśnie stąd wynika czas pracy, jaki faktycznie wykonywany jest przez osoby zatrudnione w dużej korporacji. By nie przynosić pracy do domu wykonuje się ją bezpośrednio w biurze- nawet, jeśli oznacza to kilka dodatkowych godzin w zakładzie.

Podróże służbowe

Cechą charakterystyczną pracy w korporacji są także wyjazdy w delegacje. Pracodawca może poprosić swojego podwładnego o odbycie podróży służbowej w określonym celu. Warto wiedzieć, że oprócz standardowego wynagrodzenia pracownikowi przysługują także diety zagraniczne z tytułu odbytej podróży. Obejmują zwrot kosztów noclegu, wyżywienia oraz pozostałych poniesionych i udokumentowanych kosztów delegacji i zależą od przyjętej przez firmę polityki wewnętrznej.

2 Comments

  1. Muszę koniecznie dowiedzieć się więcej na temat przysługujących diet!

  2. Sama pracuje w korporacji i wcale nie jest tak źle, jak czyta się na niektórych forach.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*